banner

Son Dakika

Diyabet Riskinizi Düşürmek İçin Neler Yapmalı ?


Eklenen şekerleri azaltmaya ek olarak, diyabet riskinizi azaltmak için yapabileceğiniz birçok diyet değişikliği vardır:
  • Tam bir gıda diyetini takip edin: Fındık, meyve, sebze ve kepekli tahıllar açısından zengin diyetler daha az diyabet riski ile ilişkilendirilmiştir.
  • Kahve içmeyin: İçme kahve , tip 2 diyabet riskinizi azaltabilir. Her bir fincan,% 7 daha düşük diyabet riski ile ilişkilidir.
  • Yeşil yapraklı sebzeler yiyin: bir diyet zengin Yeme yeşil yapraklı sebzeler diyabet% 14 daha düşük risk bağlanmıştır.
  • Aşırıya kaçmadan alkol: günde en fazla dört içecek Ilımlı alkol tüketimi tamamen çekimser veya ağır içme ile karşılaştırıldığında, diyabet kabaca% 30 daha düşük risk ile bağlantılıdır.
Eğer eklenmiş şekerlerin alımını azaltmanız çok zor geliyorsa, standart Amerikan diyetindeki başlıca şeker kaynağı olan şekerle tatlandırılmış içeceklerin tüketimini azaltarak başlayabilirsiniz.
Bu küçük bir değişiklik büyük bir etki yaratabilir.
Gıda ürünlerinde kullanılan şekerin 50'den fazla ismi olduğu için dikkatlice beslenme etiketlerini okumak başka bir zorunluluktur Bunları fark etmeyi öğrenmek, tüketiminizi azaltmanın ilk adımıdır.
Neyse ki, tatlandırıcı ve besleyici yoğun bir diyetin tadını çıkarırken şekeri kesmenin birçok yolu vardır, bu yüzden yoksun hissetmeniz gerekmez.
ÖZETDaha az eklenmiş şeker tüketmek, meyve, sebze ve kahve açısından ılımlı alkol tüketimi ile zengin bir diyet gibi, diyabet riskinizi azaltabilir.

NOT :

Aşırı miktarda şeker eklenmesi, muhtemelen karaciğer üzerindeki olumsuz etkilere ve daha yüksek obezite riskine bağlı olarak tip 2 diyabet riskinin artmasıyla ilişkilendirilmiştir.
Meyvelerde ve sebzelerde bulunanlar gibi doğal şekerler diyabet riskine bağlı değildir - yapay tatlandırıcılar ise.
Şeker tüketimine ek olarak , genel diyet kalitesi, vücut ağırlığı, uyku kalitesi, egzersiz ve genetiğin hepsi bu hastalığın gelişiminde rol oynamaktadır.
Meyve, sebze, kuruyemiş ve kahve bakımından zengin bir diyet yemek, alkol tüketimini azaltmak, sağlıklı bir vücut ağırlığı sağlamak ve düzenli egzersiz yapmak, tip 2 diyabet riskini azaltmanıza yardımcı olabilir.

Hiç yorum yok